9 mei 2019

ISDN verdwijnt. Zes voordelen van overstappen naar VoIP

Op 1 september stopt KPN met ISDN. Bellen via internet is de nieuwe standaard: Voice over IP ofwel VoIP. Nog lang niet alle ondernemers hebben de stap van ISDN naar VoIP gemaakt. Toch komt 1 september steeds dichterbij. Wil je ook na 1 september nog bereikbaar zijn, is het nu de tijd om de overstap te maken. Gedoe? Dat valt best mee. Sterker nog, praten via internet is zo gek nog niet. De voordelen op een rijtje.

 

1. Weg met de vaste centrale

Omdat de centrale zich in de cloud bevindt, spreken we ook wel van Hosted VoIP. Dat alleen al heeft een aantal voordelen. Je centrale draait altijd op up-to-date software en je bent niet meer gebonden aan de locatie van de centrale. Het maakt niet meer uit waar je je bevindt, als er een internetverbinding is, kun je een telefoon aansluiten en bellen met je eigen bedrijfsnummer. Ook als je met je voeten in de Middellandse Zee zit of boven op een wit besneeuwde bergtop staat.

 

2. Geen apart telefonienetwerk

Je belt gewoon via je eigen internetverbinding. Een apart telefonienetwerk is dus niet meer nodig.

 

3. Makkelijk op- en afschalen

Een nieuwe medewerker? Neemt een collega afscheid? Of heb je te maken met seizoenswerk? Geen probleem. Met VoIP kun je per dag op- en afschalen als je dat wilt. Het enige dat je nodig hebt is een toestel.

 

4. Kostenbesparing

De gesprekstarieven en abonnementskosten van VoIP zijn stukken lager dan dat het geval was bij ISDN, zowel binnen Nederland als internationaal. Binnen hetzelfde netwerk bel je onderling gratis. En je bespaart natuurlijk op je centrale, die nu in de cloud zit.

 

5. Flexibel

Dankzij een online beheersysteem kun je zelf bepalen hoe jij en je collega’s bereikbaar zijn. Neem je na een paar keer overgaan niet op? Dan kun je de telefoon automatisch bij een collega of een groep collega’s over laten gaan die wel beschikbaar zijn.

 

6. Integratie met CRM-systemen

Als je dat wilt, kun je VoIP ook integreren met je CRM-systeem. Op het moment dat de telefoon gaat, krijg je direct de gegevens van de betreffende (potentiële) klant voor je neus. Zo weet je direct wie je aan de lijn hebt en kun je hem of haar persoonlijker te woord staan zonder overbodige vragen te stellen.

 

Ook voor je systemen, zoals bijvoorbeeld fax of het alarmsysteem is het belangrijk om vóór 1 september over te stappen. Bij Computron zijn alle telefonieabonnementen maandelijks opzegbaar. Check ons aanbod.